|
Po zerówce jestem i podzielę się z wami "jak to wygląda"
Pyta tylko z zagadnień z wykładów.
Pytania mają charakter haseł
Bardzo trzeba uważać na precyzyjny język
Jak się czegoś nie wie to zamiast zmyślać lepiej poprosić o odpowiedź
Zadaje pytanie ratunkowe po błędnej lub żadnej odpowiedzi na dwa poprzednie pytania.
Poprawna odpowiedź na 1 pytanie daje 3.0 do indeksu
pytań się nie losuje, robi to prof Antas
Pytania jakie dostaliśmy na zerówce:
Transformacja (tak brzmiało całe pytanie, trzeba odpowiedzieć kto mówił o transformacjach tutaj Zieillg Harris, z jakiej szkoły był i gdzie się jeszcze to pojęcie pojawiło np. u Chomskiego)
Synchronia i Diachronia u Ferdynanda de S. - wyjaśnienie terminów i jak korespondowały wcześniejszymi skzołami (chodzi o językoznawstwo nowożytne, młodogramatyków)
Zasada koopercaji - kto wprowadził ten termin, co oznacza (chodzi o Grica, logika a kon. z jakiej szkoły językoznawczej, i oczywiście reszta teorii czyli np termin implikatura)
Pierce - tak brzmiało pytanie "ratunkowe" chodzi oczywiście o ikony, indeksy, symbole, wyjaśnienie zasad działania, podanie przykładów, szkoła językoznawcza
struktury głębokie i powierzchniowe - kolejne ratunkowe, chodziło o chomskiego itd.
dwuklasowy charakter języka - znowu gdzie się ten termin pojawił (było chyba o to kilka zagadnień)
Illokucja - tutaj trzeba było jaka szkoła- pragmalingwistyka , kto -austin, co - aspekty języka, ile- sześć, jedna z - illokucja, oznacza to i to, reszta aspektów taka i tak
trójkąt ogdena i richardsa - gdzie sie pojawił, co na nim było i w ogóle po co był :P
katafora i anafora - skąd te terminy, kto, do czego itd.
Ogólnie pani prof Antas strasznie łapie za słowa, co może być stresujące. Pyta rzetelnie, ale też daje podpowiedzi, pytania ratunkowe, zadawane przez nią pytania mają ten sam poziom trudności. Pytania na piątkę są znacznie trudniejsze. Na 3.0 wystarczy wiedza o podstawowych zagadnieniach.
Pozdro
|
|
|
|